.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مبارك است در كشور چهارم شديم

مدير سازمان جوانان مازندران گفت: مازندران رتبه چهارم طلاق كشور را دارد.

عباد اسدي در جلسه ساماندهي امور جوانان به ويژه ازدواج شهرستان نور با اعلام آماري تهران را داراي رتبه نخست و كردستان دوم، قم سوم و مازندران را چهارمين استان داراي آمار ثبت شده طلاق نام برد.

وي افزود: تغيير ذائقه، تسري فرهنگ غربي و تنوع‌طلبي ناشي از همان نگرش‌ها سبب از هم گسيختگي بنيان خانواده شده و آمار طلاق را افزايش مي‌دهد.

مدير سازمان جوانان مازندران خاطرنشان كرد: در آينده نه چندان دور اصلي‌ترين بحث ما طلاق است كه مي‌شود با ازدواج آگاهانه به موقع و آسان به پايداري رسيد تا به اينجا نرسيم و اين در دستور كار قرار دارد تا با ازدواج‌هاي سبك و سازوكار مناسب و ايجاد كانون تسهيل ازدواج كه 12 خدمت مفيد ارائه مي‌كنند جوانان به ازدواج ترغيب شوند و با آموزش اجباري قبل و بعد از ازدواج و آموزش‌هاي خانواده پايداري و تحكيم ايجاد و از طلاق جلوگيري كنيم.

مشاور استاندار در امور جوانان افزود: ازدواج براي تكميل شدن انسان و كامل شدن دين است كه بايد تدبيرهاي ديني انديشيده شود و آسيب‌ها توسط متوليان شناسايي و معضلات نشان داده شود.

وي درست نبودن شيوه و ملاك انتخاب را از علت‌هاي طلاق ذكر كرد و گفت: نداشتن اطلاعات كافي، عدم آموزش‌هاي پس از ازدواج و تمرين شيوه‌هاي درست زندگي از جمله آنها است كه بايد همه اينها با ريشه‌يابي و به دست آوردن نقاط ضعف و قوت، تقويت نقاط قوت و افزايش نقش جوانان در فرايند ازدواج و كمك در انتخاب درست رفع شود.

اسدي با انتقاد از موازي كاري دستگاه‌ها بيان داشت: دستگاه‌هاي متعدد در امور جوانان و ازدواج دخيل هستند و گاهي با برگزاري چند مراسم جشن ازدواج و تهيه اقلام جهيريه كار را خاتمه يافته مي‌بينند كه اين پراكندگي نتيجه و بازخورد خوبي ندارد.

مدير سازمان جوانان مازندران افزود: تا سال 1390 بيشترين آمار جمعيت مربوط به جوانان است و اين آمار پس از آن تا سال 1395 به كمترين تعداد خودش مي‌رسد و روال عادي پيدا مي‌كند ولي در حال حاضر با اين تعداد جوان بايد سالانه يك ميليون و 500 هزار واقعه ازدواج داشته باشيم تا از تأخير در ازدواج مانع شويم كه اين رقم اكنون 800 مورد است./فارس


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.034 seconds.